fot. Patryk Tarachoń

Czy warto założyć konto w portalu społecznościowym? Co publikować w social-mediach? W jakich portalach społecznościowych warto być? Książka która być może wyjaśni Ci dlaczego Internet nie jest aż tak zły! Recenzja książki „Ty w social mediach”, której autorem jest Marcin Żukowski!

Jeżeli jesteś ciekaw skąd zainteresowanie i na czym polega fenomen portali społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Facebook i jakie korzyści mogą dla Ciebie przynieść działania w tych portalach społecznościowych, dobrze, że tu jesteś!

Chciałbym Tobie opowiedzieć o książkę po którą warto sięgnąć, ponieważ zawiera podstawową wiedzę z budowania marki osobistej w sieci. Jako, że Internet niesie za sobą wiele korzyści, warto je wykorzystywać. Dlatego porozmawiajmy o tym dla kogo jest poniżej wymieniana przeze mnie książka, oraz o czym konkretnie.

 

Autor i jego marka osobista

Marcina Żukowskiego poznałem dzięki książce i szczerze mówiąc po nazwisku nie udało mi się Go znaleźć w przeglądarce. Dopiero po blogu CyfrowyTubylec.pl którego jest autorem. Prowadzi szkolenia dla osób prywatnych oraz firm. Jest również doradcą marketingowym i wykładowcą na Uczelni Łazarskiego. Poza  „Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego”, którą wzięliśmy na warsztat, napisał jeszcze „Twoja firma w social mediach”. Prywatnie ojciec i mąż.

 

Dla kogo jest książka ,,Ty w social-mediach”?

Z mojego punktu widzenia nie jest to książka dla ludzi którzy nastawiają się na nowe technologie i aplikacje z pogardą. Marudy znajdą powód do którego mogliby się przyczepić. Książkę warto odłożyć po przeczytaniu rozdziału, przemyśleć i wrócić po kilku godzinach lub następnego dnia.

 

Wbrew pozorom czyta się ją szybko i nie ma problemu ze zrozumieniem co autor ma na myśli. Jeżeli jesteś bardzo młody ,,Ty w social-mediach” uświadomi Ci jak ważne jest to co publikujesz i z jakich powodów warto przemyśleć każdą publikację nawet w Snapchacie czy na Facebooku. Nieprzemyślane zdjęcie na Instagram również ma swoje konsekwencje.

Dla rodziców, dziadków czy po prostu starszego pokolenia opisywana książka wyjaśni do czego poszczególne aplikacje służą i jak się je wykorzystuje. Nie brakuje wypowiedzi znanych twarzy z branży marketingu oraz statystyk i badań odnośnie korzyści płynących z użytkowania 100% smartphone’ów i Internetu.

 

Czy warto kupić książkę o social-mediach?

Na początku spodziewałem się tylko porad odnośnie jakie działania marketingowe stosować aby aktywność w mediach społecznościowych miała sens i pozytywny odbiór. Natomiast po ,,podręczniku budowania marki osobistej dla każdego” wiem, że oprócz tego autor wyjaśnia do czego są social-media i jak ich używać aby zdobyć pracę i dobrze się za ich pośrednictwem prezentować.

 

,,Zakamarki Marki” – książka dla blogera?

 

Momentami książka mnie nudziła, a innymi po prostu przerzucałem strony na następne, pomijając rozdziały, które uznałem za oczywiste. Pomimo tego ten tytuł zamieszczam do listy moich ulubionych książek i najlepszych jakie miałem okazję przeczytać.

Jest o tym jak prowadzić blog, profile w znanych portalach społecznościowych, jakie korzyści to za sobą niesie i dla kogo jest obecny Internet. Podsumowując warto zwrócić uwagę na tę książkę i poznać temat jeżeli chcesz poznać dzisiejszy świat i pojąć dlaczego nie warto się przed nim bronić.

Udostępnij dalej:
Autor: Patryk Tarachoń
Nazywam się Patryk i jestem blogerem. Treści artykułów opieram na prywatnych doświadczeniach oraz sytuacjach czerpanych z otaczającej codzienności. Często swoje wypowiedzi bazuję na doświadczeniach i spostrzeżeniach.