Unsplash.com

Co jest pozytywnego w odrabianiu lekcji? Jak je odrabiać aby było łatwiej się za nie zabrać i jak wygląda podejście nauczycieli do uczniów? W jaki sposób szybciej odrabiać prace domowe!

Teraz gdybym miał obecny punkt widzenia, zupełnie inaczej podchodziłbym do prac domowych. Szkoła byłaby szkołą, a prace domowe zwyczajnie elementem mojego rozwoju, a nie zadowoleniem kogoś kto ocenia tylko odpowiedzi według klucza. Jak sprawić aby prace domowe odrabiało się szybciej i ciekawiej?

 

Nie odrabiaj prac domowych w pojedynkę

Popieram odrabianie lekcji z kimś prywatnie w domu, aby przy okazji gdy skończycie, obejrzeć film lub pograć w grę. W taki sposób nie tylko Tobie będzie łatwiej przekonać się do regularnej pracy nad swoją wiedzą, także koleżance lub koledze.

 

Nigdy nie wmawiaj sobie braku inteligencji i nie wierz tym co tak uważają na Twój temat
Podnoś sobie poprzeczkę wciąż się rozwijając, zamiast marnować czas na wmawianie sobie bzdur
– Patryk Tarachoń

Kolejnym dobrym rozwiązaniem są grupowe wideo-chaty! Gdy podsłuchuję (wiem jestem wścibski) w jaki sposób brat odrabia prace domowe ze znajomymi poprzez Internet, jestem z Niego dumny. Wspólnie wyjaśniają coś czego nauczyciel nawet nie potrafi obrać w słowa, a na domiar tego osoby które nie do końca łapią temat, nie muszą martwić się o brak jakiegoś zadania.

 

Wyrób w sobie konsekwentność

Bardzo przydatne jest gdy wrócisz do domu, zjesz, chwilę odpoczniesz, albo od razu weźmiesz się za zadania, aby jak najszybciej skończyć i mieć czas dla siebie. Nie musisz rozwiązywać wszystkich zadań. Zawsze możesz powiedzieć, że czegoś nie rozumiesz albo masz jeszcze inne przedmioty do odrabiania.

 

Lepiej przygotować się na zajęcia solidnie lub mieć połowę
Niż przyjść nieprzygotowanym oraz bez żadnej motywacji
– Patryk Tarachoń

Powinniśmy nauczyć się jak najwięcej, możesz odrobić najtrudniejsze zadania aby się tego nauczyć, łatwiejsze aby utrwalić i zorganizować sobie czas tak, aby mieć jeszcze chwilę dla siebie.

Dobrzy uczniowie nie odkładają prac domowych na inny termin. Odrabiają, uczą się i mają czas dla siebie. Jeżeli uważasz to za stratę czasu, będzie Ci trudniej zbudować wizerunek osoby, której zależy, sprawa popraw zajmie Ci dłużej, więc lepiej na bieżąco wszystko odrabiać i uczyć się, aby później mieć święty spokój do końca roku szkolnego.

Dlatego chcę powiedzieć Ci jedno…

 

Zmień nastawienie, zrozum to co ważne

Po szkole jest wiele do zrobienia, a dzień jest i tak krótszy, zwłaszcza zimą gdy słońce zachodzi szybciej. Poza tym jesteśmy bardziej zmęczeni i zwyczajnie możemy nie mieć ochoty marnować swojego czasu na ślęczenie nad książkami, w dodatku po wspomnianym całym dniu szkoły.

 

Jakakolwiek ocena czy opinia nauczyciela nie ma żadnego znaczenia.
Uczysz się wyłącznie dla siebie i to co potrafisz zabierasz ze sobą w życie
– Patyk Tarachoń

Ja to doskonale rozumiem. Gdyby zmienić swoje nastawienie i traktować odrabianie lekcji jako element powodujący nasz rozwój, zupełnie inaczej to zaczniesz postrzegać.

 

Rób ściągi, lecz nie dla samego ściągania

Już mit został obalony. Zakazywanie robienia ściąg jest błędem! Wiesz, że gdy robisz sobie ściągę więcej przyswoisz niż przy odrabianiu prac domowych? Poza tym swoje zapiski niż te dyktowane przez nauczyciela, lepiej się zapamiętuje. Dlatego rób ich jak najwięcej.

 

Nie przestawaj szukać odpowiedzi

Jeżeli czegoś nie rozumiesz, nie denerwuj się. Matematyka dla mnie zawsze była piętą achillesową, ale ambicja aby się jej nauczyć i chęć aby tak było, zmieniła mój pogląd. To nie była kara od życia, a wyzwanie któremu musiałem sprostać.

Jeżeli nie lubisz geografii, zapamiętanie państw Europejskich jest wyzwaniem a nie problem. Pamiętaj jeszcze jedno, gdy się uczysz masz prawo popełniać błędy.

Najgorsze co możesz sobie zrobić, to wmawiać wspomniany brak inteligencji, uważać zmuszanie do placówki której nie lubisz, czy zastanawianie się nad sensem kształcenia. To ma sens jeżeli robisz dla siebie, a nie z przymusu.

Udostępnij dalej:
Autor: Patryk Tarachoń
Nazywam się Patryk Tarachoń. Piszę o relacjach międzyludzkich, motywacji i rozwoju osobistym. Treści artykułów opieram na prywatnych doświadczeniach oraz sytuacjach czerpanych z otaczającej codzienności.