Dlaczego warto robić więcej? Jakie korzyści przynosi dobra organizacja i nieodkładanie na później zadań? Jak wyrobić sobie nawyk, aby szybciej radzić sobie z codziennymi obowiązkami w domu, czy poza nim!
Każdy z nas ma inne priorytety i nie zawsze chce być jak inni. Sam nie pochwalam tego, co mówią coacherzy i trenerzy od rozwoju osobistego. Każdy ma prawo żyć, tak jak sobie tego życzy, a nie wierzę, aby postępowanie według wytycznych ludzi sukcesu u każdego się sprawdzały.
Dlatego poniżej nie zamierzam Cię do niczego przekonywać. Dlaczego warto się starać? Opowiem Ci tylko dlaczego nie warto mówić ,,nie chce mi się” i kiedy można! Chodzi mi o to, aby robić więcej, niż możemy, aby zwyczajnie czuć zadowolenie z samych siebie oraz odnosić więcej sukcesów w innych aspektach, o których poniżej. Możesz więcej, jeżeli się zorganizujesz!
Wymówka dla siebie czy innych?
Gdy ktoś oczekuje od nas, abyśmy coś zrobili lub jesteśmy świadomi, iż to naprawdę ważne, a my nie szczególnie mamy na to ochotę, co robimy? Mówimy sobie ,,nie chce mi się” argumentując zmęczeniem po pracy, szkole czy tym, co już zrobiliśmy wcześniej. Szukamy wymówek, posiłkując się badaniami (typu naukowcy uważają, że nie wolno się przepracowywać), lub innymi argumentami.
Uporządkowane życie przynosi mniej rozczarowań
A przy tym dużo trudniej nas zaskoczyć– Patryk Tarachoń
Świadomi jesteśmy, że to głupie i tylko jest powodem, aby nie mieć poczucia winy. Skoro tak jest, to dlaczego okłamujemy samych siebie. To by świadczyło, że nie mamy dla siebie szacunku i uważamy siebie za debili, którzy w to uwierzą.
Czujemy się dumni z siebie
Przecież nic tak nie przynosi szczęścia w tej dziedzinie, jak świadomość wrażenia, jakiego robimy na innych odnośnie do naszej organizacji i ilości zadań, jakie wykonujemy. Ilości pasji, które przychodzą nam z ogromną łatwością.
Im szybciej, tym lepiej?
Nie twierdzę, że należy pracować na ilość nie jakość. To nie o tym teraz. Jak już wspominałem ilość zadań, jakie wykonamy szybciej, dadzą nam przewagę nad mniejszymi w ciągu dalszej części dnia, a to jest najbardziej istotne, aby być bardziej zorganizowanym.
Jesteśmy zawsze przygotowani
Gdy ktoś do nas przychodzi z pytaniem lub sprawą, my już jesteśmy na to przygotowani. Dlaczego tak jest? Ponieważ wszystko już co mieliśmy do zrobienia, jest już wykonane.
Duma z siebie, gdy skończy się kolejny cel
I gorycz, że tak szybko poszło, cieszy i smuci– Patryk Tarachoń
Mamy wyrobione nawyki. A właściwie nawyk, że zawsze wszystko jest zrobione od razu. Spokojnie za tym mija nam dzień, bo wiemy, że nic nas nie zaskoczy. Dużo łatwiej nam zabrać się za czynności na pozór trudne i niewykonalne. Nie zastanawiamy się nad przeszkodami, ponieważ zamiast szukać wymówek lub zastanawiać się nad tym, jak wyzwanie jest ogromne, a przechodzimy natychmiast do pracy.
W pracy na takie lenie ma się premie. Hm a co do po za nią to w życiu zawsze przyda się umiejętność przewidywania ale czasem jeszcze w pokoju mam własny porządek i poporstu nie chce się. Choć w tedy wiem wszystko co gdzie mam.
Każdy ma swój porządek, ale to jak pilnujemy dbałości, moim zdaniem w swoim otoczeniu dużo o nas mówi.
Nauczyłam się aby niczego nie odkładać na później. Nie lubię odkładania.
Witaj! Również staram się nie odkładać na później. Czasem się zdarza, gdy brakuje doby na skończenie wszystkiego lub nie do końca wiem jak do tego podejść.