Jak zaangażować społeczność na Facebooku lub innych kanałach społecznościowych? Co publikować w  social-media i jak wykorzystywać w blogowaniu lub biznesie? Zestawienie pomysłów na angażujące treści do SM!

Nie tylko na Facebooku, również w innych portalach społecznościowych, powinniśmy udostępniać treści, które będą angażować i trafiać do odbiorców.

Założenie bloga to nie prosta sprawa. Pisanie kolejnych artykułów czy krótkich przemyśleń nie wystarczy. Po naciśnięciu ,,Publikuj” jest szansa zdobycia masy wejść, chociaż nie zawsze tak musi się stać.

Tym razem przyjrzymy się kilku przykładowym postom na Facebooku, które pokazują jakie rodzaje postów możemy tworzyć i w jaki sposób je stworzyć, aby zwrócić uwagę odbiorców.

Pokazanie swojej pracy od kuchni

Czy pytasz czasem osoby które obserwują Twoją stronę o różne zagwozdki? Masz prawo czegoś nie wiedzieć, albo nie mieć pojęcia o czym napisać następny post.
Weź pod uwagę fakt, że gdy piszesz o sobie, pokazujesz siebie prywatnie, zbliżasz do siebie ludzi.

Jak pokazywać swoją codzienność na blogu?

Zwyczajnie opisz co udało Ci się zrobić i zachęć do napisania w komentarzu nawet kilku słów o tym co się robiło w pozytywny sposób.

Cytaty, sentencje i złote przemyślenia

Z pewnością zwróciły Twoją uwagę cytaty. Są publikowane nie tylko przez trenerów personalnych czy portale motywacyjne. Jako element oddzielają kolejne posty na stronie z postami, ponadto rozluźniają oś czasu i przy okazji utożsamiają się z Twymi „fanami”.

Jak stworzyć dobry cytat?

Cytaty powinny pasować do Twojej strony i tego o czym piszesz. Jeżeli zajmujesz się modą, niech nawiązuje do tematu typu ,,Dobrze dobrane ubrania jest jak słońce podczas kiepskiego dnia„. Kilka przykładów zamieściłem poniżej.

Tutaj +Pan Cytat Inspiruje motywuje, angażuje nie tylko do tego aby skomentować, ale również aby odwiedzić blog. Wszystko w takich proporcjach abyśmy czuli się swobodnie. Bez żadnego zmuszania i narzucania się.
Na obrazku są wszystkie dane jeżeli chcielibyśmy znaleźć Go w innych social-mediach. Logo jest widoczne, a i tak najbardziej wzrok zwraca uwagę na główny cel którym jest cytat.

Krótkie przemyślenia w niestandardowej formie

Podobnie jak w przypadku cytatów, można spróbować różnych sympatycznych (lub mniej) przemyśleń. Tutaj z pomocą przychodzi nasze postrzeganie świata, kreatywność i tworzenie zdań z drugim dnem.

Jak tworzyć ciekawe przemyślenia?

W przypadku Umiarkowanie Zimnej Suki jest to wręcz mało problematyczne. Dla Niej wychodzi to bez większego wysiłku. Szybka myśl z drugą stroną medalu i jedziemy z tym. W komentarzach ,,też tak mam”! Zastanów się tylko czy nie palniesz głupoty.

Twój profil jest miejscem dla ludzi

Chodzi tutaj o to, aby osoby odwiedzające Twój kanał czuły się jak u siebie. Wiedziały że są częścią społeczności którą tworzą razem. Jest to najlepszy sposób na angażowanie i budowanie zasięgu, a przy tym aby poznać ludzi.

Jak zaangażować swoich czytelników?

Przepis nie jest taki prosty, ale możliwy. Najlepszym przykładem jest Patryk Witczuk do którego Jego czytelnicy wysyłają selfie lub zwyczajne zdjęcie z kartką na której napisany jest namiar na blog. Proste i bardzo zrzeszające grupę.

Poruszanie tematów, budzących emocje

Tutaj anegdoty z życia czy inne teksty na konkretny temat. Poprzedzone zdjęciem czy własnym selfie. Można opowiedzieć o swoich doświadczeniach, opisać to co nas irytuje i dlaczego. Poinformować o czymś co właśnie się dowiedzieliśmy lub nauczyliśmy.

Jak poruszyć temat z czytelnikami bloga?

Przykładowo autorka bloga Kathleen’s Way czyli Kasia Żak informuje w kilku zdaniach za co lubi kupować ubrania w „lumpeksach”. Dodaje co kupiła i za ile umieszczając do tego zdjęcia poddane obróbce.

Przy okazji najlepiej angażuje na Snapchacie gdzie opowiada co robi i myśli na wiele tematów. Mówi w interesujący sposób o kosmetykach czy innych kobiecych zakupach w bardzo interesujący sposób nawet dla chłopaków. Dzięki temu wiem, w co prawdopodobnie zainwestują moje koleżanki czy dziewczyna oraz o czym rozmawiają.

Zaproszenie na blog lub stronę internetową

Poinformować lub opisać swoje odczucia można również przy okazji linkowania bloga. Nie staraj się robić na siłę, zmuszać lub kazać coś zrobić. Uprzejmie poproś i z góry podziękuj za zainteresowanie. Nie kłam i staraj się szczerze opisać takie zaproszenie, aby nie było rozczarowań po kliknięciu w link i przeczytaniu pierwszych akapitów.

Jak zaprosić ludzi na bloga?

Zaczynam od zainteresowania postem, następnie piszę na temat tego o czym jest i co znajduje się w artykule pod linkiem oddzielając wszystko spacją. Każde zdanie piszę w następnej linijce. W ten sposób tekst czyta się szybciej, wydaje się większy i bardziej zwraca uwagę. Na koniec proszę o zaangażowanie po czym dołączam hashtagi które uważam za istotne.

Dodaję zupełnie inne zdjęcie w podglądzie, w tytule w nawiasach dopisuję kategorię oraz opis tekstu lub jego fragment. Emotikonki biorę pod uwagę się przy okazji luźniejszych tekstów.

Autorka bloga Dr Lifestyle. Zaprasza do siebie mówiąc krótko o czym jest tekst. Dlaczego go napisała w sposób luźny i prosty. Bez żadnych sztuczek czy innych technik. Takie również są bardzo ciepło przyjmowane.

Informowanie o nowościach i wydarzeniach

Jeżeli przykładowo piszesz o książkach lub znajdziesz coś powiązanego z tematyką bloga który piszesz, warto o tym opowiedzieć. Często krótkie recenzje, pytania o opinię lub pokazanie tego co nas interesuje, jest najlepszym sposobem na zdobycie nawet jednego czytelnika.

Jak informować o nowościach na stronie?

To prostsze niż myślisz. Paulina na swojej stronie Wymiarowy Blog wrzuca zdjęcia książek które czyta lub miała okazję czytać. Krótko streszcza o czym jest, ocenia co o niej myśli i pyta o nią ludzi. Dużo nie trzeba, wystarczy smartphone i nawet nie zawsze aplikacja.

Konkursy i popularne rozdawajki

O tym jak zrobić konkurs pisałem w poradniku pt. ,,Sposoby na zdobycie zaangażowania na blogu” gdzie w kilku zdaniach opisałem jak zorganizować konkurs. Konkursy są podajże najbardziej angażujące. Można je organizować wraz z innym blogerem po fachu.

Jak zorganizować konkurs?

Tak jak pisałem we wspomnianym poradniku m.in. tanio można stworzyć kubek z logo bloga, albo koszulkę. Więcej porad pod linkiem, ja natomiast w tym momencie chciałbym nawiązać do konkursu który zorganizowała u siebie Pani Joanna Bogielczyk.

Do wygrania był wstęp na szkolenie ,,Personal Branding w Social Mediach” w Poznaniu które prowadziła autorka.

Uzupełnianie luk i chmur

Wpisywanie swoich odpowiedzi lub ankiety jak kto woli są rzadziej spotykane, ale niezwykle korzystne jeżelibyśmy się zastanowili. W końcu kto nie lubi czegoś kliknąć lub wziąć czynnego udziału? My się o tym przekonaliśmy pod tym postem. Było warto, poza tym fajna zabawa.

Jak zrobić w tekście linię na lukę?

To jest naprawdę proste. Musisz tylko przytrzymać klawisz Shift, a następnie wcisnąć przycisk zazwyczaj obok cyfry 9. W ten sposób stworzy Ci się w tekście ______________ wspomniana luka.

Krótkie lub dłuższe filmy lub LIVE na żywo

Jeżeli interesujesz się marketingiem, wiesz już pewnie o przewidywaniach na następne lata. Tak, nie mylisz się… Wideo już wygrywa ze zdjęciami i długimi postami. Stąd taka moda na YouTuberów. Takie wideo na stronie fanowskiej lub poświęconej blogowi lub firmie nie powinny być moim zdaniem dłuższe niż 3 minuty. Ważny jest montaż i efekty chociaż nie zawsze.

Czy filmy muszą być profesjonalne?

Nic nigdy nie musi, ale być takie powinno. Swoje pierwsze kroki w tym kierunku postawiła Pani Beata Radzimska która prowadzi blogi, a jeden bardziej mi znany jest m.in o blogosferze, zatytuowany Vademecum Blogera.

Więcej pomysłów za jednym kliknięciem

Pamiętaj że każdy z tych sposobów nie musi przynieść od razu efektu. Natomiast jeżeli dobrze to obmyślisz każdy z nich jesteś wstanie wprowadzić u siebie.

Na dziś to już chyba wszystko co mogę zaproponować. Więcej podpowiedzi i pomysłów znajdziesz w ,,30 zabójczych idei na posty” którym również się inspirowałem, dostępnym jako plik pdf od Urszuli Phelep, który możesz pobrać za darmo poprzez zapisanie się na newsletter bloga autorki.

Więcej napisałem o tym w eBooku.

Udostępnij dalej:
Autor: Patryk Tarachoń
Nazywam się Patryk i jestem blogerem. Treści artykułów opieram na prywatnych doświadczeniach oraz sytuacjach czerpanych z otaczającej codzienności. Często swoje wypowiedzi bazuję na doświadczeniach i spostrzeżeniach.