Unsplash.com

Czy jest szansa na szybkie uporanie się z gorszym dniem? Jak poprawić samopoczucie i sprawić, aby zacząć robić rzeczy ważne? Jak poprawić swoje samopoczucie i zacząć robić rzeczy ważne!

Są dni, których zwyczajnie nie znoszę. Nie chodzi o przewlekłą depresję, chociaż uważam to za naprawdę poważny problem. Są jednak takie tygodnie męczące i depresyjne. Czasem nawet nie chodzi o ponurą pogodę, która nie pozwala nigdzie wyjść, bo wiele czynności można wykonać w domu. Majsterkowanie czy pisanie bloga nie wymaga słońca na podwórku.

Zwłaszcza gdy w takiej atmosferze nie usiedzę w domu, tylko np. wyjdę do znajomych czy na rower. Bywa tak, że mam ochotę napisać nowy tekst dla Ciebie. Biorę komputer do łóżka, włączam, wybieram temat i zaczynam pisać. Wtedy staje się to! Wszystko dookoła mnie rozprasza, domownicy denerwują, nie mam weny i jest do niczego.

 

Gdy się w końcu powiedzie

Ostatecznie przychodzi wena, wpadasz w trans pisania, wyłączasz się z otoczenia. Nic nie jest w stanie popsuć Ci tego momentu. Okazuje się, że sąsiad zaczyna wiercić, wyłączyło prąd na moment, a bateria niewłożona. Szlak trafiłby nie jednego, ale nie rzucę komputerem, w końcu to nie jego wina.

 

W jakim celu o tym mówię?

Powinniśmy jednak próbować ustalić sobie pewien system, którego się trzymamy i choćby nie wiesz co, nie odpuszczaj. Wyłączam wszystkie karty i piszę. Odkładam telefon i idę po rower do piwnicy. Robisz ważne zadanie, zamykasz się w pokoju i nikogo nie wpuszczasz. Proste, a tak potrafi pomóc.
Poza tym udało mi się znaleźć kilka sposobów, abyśmy postawiony sobie cel osiągnęli. Jak się motywować, aby dobiec do celu?

 

Nastawienie – to, jak podchodzimy do sprawy ma wielkie znaczenie. Nie będziemy wysportowani, jeżeli uznamy to za niepotrzebne. Tym samym nie będziemy zdrowi. Człowiek chce czy nie pochodzi od zwierzęcia. Genetycznie potrzebujemy sportu, a człowiek zdrowy, zmotywowany i szczęśliwy stawia na aktywny tryb życia, zdrowe odżywianie, rozwój i samodoskonalenie.

 

Rozplanowanie – jeżeli masz coś do zrobienia to usiądź, odetnij się od wszystkiego, co dookoła rozprasza. Znajdź miejsce ciche lub takie które jest dalej od wszystkiego, czego nie potrzebujesz. Wyznacz sobie czas, ustaw minutnik i działaj. Wytycz sobie co masz zrobić następnie, a uda Ci się stworzyć małe profesjonalne biuro wokół.

 

Działanie – rozpoczęcie zadanie najlepiej zakończyć w wyznaczonym czasie i przede wszystkim tak, aby następnym razem było go, jak najmniej do skończenia. Fakt, czasem robimy czynności wymagane mnóstwa czasu, ale często nie mamy możliwości, aby nam się powiodło skończyć coś w tydzień czy miesiąc. Tudzież, zakładajmy, że nikt tego nie zrobi za nas.

 

Dla kilku sposobów

Nasz mózg działa pamięciowo lub obrazowo. Często potrafimy działać na zasadzie skojarzeń zapachów, dźwięków, sytuacji czy nawet ludzi!

1. Inspiracja – możesz ją czerpać z różnych źródeł. Jeżeli lubisz pisać, a nie masz weny, odszukaj swojego ulubionego autora, który Ci imponuje. Jeżeli owego nie masz, poszukaj tekstów, które lubisz czytać. Po przeczytaniu takich treści, po kilku lub jednym jest szansa, iż coś przyjdzie Ci do głowy.

 

2. Motywacja – są takie postacie, które potrafią zmotywować. Sportowcy, wokaliści, dziennikarze. Niektórzy swoim sposobem bycia potrafią poprawić nam humor lub sprawić, abyśmy jak oni zaczęli ćwiczyć, dążyć do postawionych celów. Dlatego słuchanie ich, oglądanie, czytanie wypowiedzi jest sposobem na automatyczne zadziałanie.

 

3. Samopoczucie – możesz je poprawiać na różne sposoby. Zauważ, że nie bez powodu w niektórych mieszkaniach, każdy pokój charakteryzuje się inną roślinnością. Owszem, duże znaczenie ma oświetlenie, temperatura pokoju czy jego przeznaczenie. Są jednak rośliny, które mają właściwości uspakajające, pobudzające czy oczyszczające. Może wydać Ci się to za zabobon ze staropolskich obyczajów, ale to jest prawda. Przykładowo Lawenda ma zapach, może uspokoić.

Skrzydłokwiat oczyszczać pomieszczenie z kurzu, a Paproć eliminować promieniowanie urządzeń elektronicznych. Nie wierzysz, sprawdź i zostaw komentarz czy się zgadza. Poza tym wiele Twoich skojarzeń zapachowych możesz używać na sobie. Mój ojciec nie potrafił zrozumieć co mu przeszkadza, gdy czuł zapach kwiatów we flakonie, które postawiła mama. Ja natomiast denerwowałem się, gdy w łazience czułem zapach Lilaka. Jeżeli masz ulubione zapachy, wykorzystuj je.

 

4. Energia – wypicie kawy, herbaty, napojów energetycznych nic nie da, jeżeli od jakiegoś czasu i tak prowadzimy osiadły tryb życia. Możesz się śmiać z takiego stwierdzenia, tylko pamiętaj, że czasem poranne ćwiczenia potrafią dać Ci więcej energii na cały dzień, niż filiżanka kawy na krócej niż godzinę. Bo to jak zaczniesz dzień ma duże znaczenie w kwestii tego, jak spędzisz cały dzień.

 

5. Regulacja – kiedyś w moim domu bywała dziewczynka, którą opiekowała się moja mama. Gdy jej rodzice mieli przyjść wieczorem, ta już przynosiła ubranka, aby być gotowa do wyjścia, gdy przyjdzie po nią któreś z rodziców. Była smutna, gdy się zimą okazało, że to jeszcze nie teraz. Jeżeli przyzwyczaimy organizm do zasypiania po zmroku lub w konkretnych godzinach, będziemy czuć się zmordowani, gdy zajdzie słońce, lub będzie ciemniejszy dzień. Dlatego warto mieć pod ręką lub wyobrażać sobie cieplejsze dni. Przypominać obrazy w głowie, gdy chodziliśmy po plaży czy pływaliśmy w rzece podczas upałów.

 

Gdy nie będzie efektów

Czasem fakt, może się nie udać, ponieważ każdy jest inny. Bywają ludzie tacy jak ja, którzy, nawet jeśli by rozplanowali sobie, co jakiego dnia mają zrobić i ile czasu na to poświęcić, nie podołają. Nie jestem kimś, kto potrafi usiąść, ustawić konkretny plan na następny tydzień i się go trzymać. Roztrzepanie, brak organizacji według mnie nie leży w wychowaniu a charakterze.

Moja mama jest bardzo porządna, potrafi wszystko uszeregować nie mając w sumie żadnych zaskoczeń. Mimo tego, iż mnie wychowywała podobnie, osobiście nie zawsze mi się to udaje. Natomiast jeśli za mało się starasz, nie zależy Ci lub nie wierzysz w tego rodzaju działania, nie masz co liczyć na pozytywny efekt.

 

______________________

Spraw sobie coś nowego!

 

Każdy z nas potrzebuje pozytywnego wsparcia. Żeby zaczynać lepiej każdy dzień, zaprojektowałem i wydrukowałem plakaty, na które spoglądam każdego dnia. Słowa które się na nich znalazły, powtarzałem sobie gdy czułem, że czeka mnie ciężki dzień lub nie dawałem rady.

Zaprojektowane w różnych wersjach. Każdy z nich dostał swoją własną grafikę, co dało aż 35 grafik, które możesz wybrać, tak aby pasowały dla Ciebie! Zapisałem je do pliku, który nie zajmuje dużo miejsca, nie traci na jakości. Dzięki temu możesz łatwo i szybko wydrukować swój plakat, który ozdobi Twoją ścianę lub biurko.

*Żeby zdobyć plakaty, wystarczy dołączyć do zamkniętej grupy osób, które przy okazji posiadania plakatów, otrzymują również listy. Wysyłane są w taki sposób, aby nie zaśmiecać Twojej skrzynki, a treści obejmują tylko to co najważniejsze.

Dołączam do grona osób posiadających plakaty!

Udostępnij dalej:
Autor: Patryk Tarachoń
Nazywam się Patryk i jestem blogerem. Treści artykułów opieram na prywatnych doświadczeniach oraz sytuacjach czerpanych z otaczającej codzienności. Często swoje wypowiedzi bazuję na doświadczeniach i spostrzeżeniach.