Unsplash.com

Na co tak naprawdę powinniśmy zwracać uwagę i jak działać, aby nam nie wciskano czegoś czego zwyczajnie nie potrzebujemy? Czy za dużo ważysz i jak porównywać wagę? Jak poradzić sobie z otyłością i czy ważysz za dużo? Kompleksy na punkcie budowy ciała!

Otyłość jest tematem nie schodzącym z ust trenerów i sportowców. Wszyscy namawiają do zdrowego trybu życia. Właściwego odżywiania i ruchu. Z każdej strony narzucane są nam statystyki, wykresy i wiele innych ciekawostek wynikające z badań.

W jakim celu przestrzegać zasad

Nigdy nie pojmowałem narzucania ludziom uprawiania jogi, medytacji czy zwyczajnie zapisania na siłownię, tudzież regularnego biegania. Nie potrafię również pojąć dlaczego nie zabroniono sprzedaży szkodliwych produktów, skoro z każdej strony mówi się o zmarnowanych ilościach żywności? Moim zdaniem człowiek powinien żyć w zgodzie ze sobą i skoro chce jeść kebaby zapijając napojem pełnym chemii to jego sprawa.

 

Sposób w jaki żyjesz, wpływa na Twoje zdrowie, podejście
Wszelkie podejmowane decyzje oraz każdy kolejny dzień
– Patryk Tarachoń

Zauważ pewną niezgodność. Z mojego punktu widzenia ludzie narzucają się z pomocą. Jeżeli ktoś nie chce być zdrowy, to w jakim celu narzucać mu pomoc? Czysto teoretycznie zmienić przepisy na takie gdzie skoro nie dba o swoje zdrowie, dlaczego lekarz ma mu pomóc? Niech opiekę medyczną dostają  w pierwszej kolejności te osoby które albo chorują, są starsze i nie jest ich winą stan zdrowia, oraz te które nie stosują używek, prowadzą zdrowy tryb życia poprzez uprawianie sportu i dobrze dobraną dietę.

Brzmi absurdalnie, ale dlaczego niby ktoś kto od rana do wieczora żyje na koszt państwa i chleje piwo za piwem, ma być tak samo traktowany jak ktoś kto poświęca się rodzinie, pracuje i jeszcze w między czasie dba o siebie?



Jak dostosowujesz się do potrzeb

Wracając do pytania o sprzedaży szkodliwych produktów. Są dużo tańsze, cieszą się popularnością i smakują większości klientów, a na ich bezmyślnym odżywianiu i prowadzeniu swojego życia, biznes zwyczajnie robi się sam. Dlatego jeżeli nie masz ochoty dbać o swój stan zdrowia, bardzo dobrze. Zarobią sklepy, a na starość czy służba zdrowia będzie chciała czy nie to i tak spędzisz sporą część czasu w szpitalach i na poczekalniach.

 

Inaczej podejdziesz do zasad które wybierasz pod siebie
Niż te które narzucane są dla Ciebie odgórne
– Patryk Tarachoń

Według WHO kobieta w celu utrzymania swojej masy ciała powinna spożywać dziennie średnio 2000 kalorii, a mężczyzna 2500 kalorii. Jeżeli nie wierzysz, poszukaj osób które w swoim życiu były aktywne i naprawdę od najmłodszych lat wpojone mają jak należy podchodzić do jedzenia i czasu na świeżym powietrzu. Oczywiście rozumiem. Najbardziej podatni na nadwagę są mniej wykształcone osoby, które nie maja takiego dostępu do zdrowej żywności i opieki medycznej jak ci lepiej ustawieni.

 

Fakty na temat odżywiania

Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) obecnie otyłość jest na skalę epidemii. Ludzie zupełnie nie rozróżniają co jest dobre, a co złe, pochłaniając pożywienie jak zwierzęta. W Polsce może nie jest aż tak fatalnie, ale czy uważasz aby rodzice dawali swoim pociechom dobry przykład? Mam na myśli przygotowywanie wspólnych posiłków i spędzanie czasu w sposób, budujący od najmłodszych lat świadomości i przyzwyczajeń do tego co właściwe.

Ponadto według organizacji właśnie dzieci najczęściej spotyka nadmierna waga. Najgorszym faktem jest coraz większa waga wraz z dorastaniem. Mam na myśli ciągłe przybieranie wagi. Osoby z tym schorzeniem mają większą szansę na cukrzycę, chorobę wieńcowa, nadciśnienie tętnicze i udary mózgu, choroby pęcherzyka żółciowego, niektóre rodzaje raka oraz pojawienia się problemów psychospołecznych.

W Europejskim Regionie WHO aż do 6% wydatków kierowanych jest na na leczenie chorób dorosłych spowodowanych nadwagą.

Nagłośnienie i moda na zdrowe

Na stronie Biura WHO w Polsce możemy przeczytać, że ,,program ograniczenia epidemii otyłości powinien obejmować dwie strategie. Pierwszą z nich jest promowanie zdrowego żywienia, co oznacza zmniejszenie spożycia tłuszczów i cukru oraz zwiększenie konsumpcji warzyw i owoców. Druga polega na zwiększeniu poziomu aktywności fizycznej”.

 

Wybranie regularnie uprawianego przez siebie sportu: mniej męczy
Przygotowanie dla siebie zdrowego jedzenia dużo: lepiej smakuje
– Patryk Tarachoń

Chodzi o przyzwyczajenie ludzi do właściwego prowadzenia życia. Abstrahując od tego co pisałem wyżej. Jestem zdania abyśmy mieli wybór tego co jemy i jak spędzamy wolny czas. Naszą sprawą jest czy obejrzymy film lub pojedziemy za miasto rowerami z rodziną czy zorganizujemy samotną przejażdżkę. Jednakże bardzo ważne jest abyśmy sami przyzwyczajali siebie i ludzi dookoła, uświadamiali o tym jak gotować i z czego aby dobrze i zdrowo zjeść, jak również uświadamiać w dziedzinie sportu i motywować.

 

Więcej o tym co zyskałem po trasach” ,,Dlaczego opłaca się jeździć rowerem

 

Powodów jest kilka. Jestem zdania – jeżeli nie nauczymy się sami prawidłowo funkcjonować, nie będziemy dawać przykładu młodszym pokoleniom, przez co bardzo prawdopodobne jest chorowanie Twoich prawnuków. Ponadto zdrowa żywność nie jest tania, ale gdyby przeliczyć ile idzie na żywność pełną chemii i ile się jej zjada, a ile powinno się jeść posiłków regularnie, wyszłoby tyle samo zarobionych pieniędzy w tę z chemii co zdrowszej. Nie rozumiesz? Już wyjaśniam!

Regularne, małe porcje, domowych posiłków (ok. 3-4 dziennie) zrobione ze zdrowych produktów mogą wynieść Cię tyle samo co kupienie tygodniowo kilkunastu paczek chipsów, batoników, kupionych gotowych kotletów czy innych produktów spożywczych na mieście. Gdyby odpuścić sobie napoje gdzie zawarta jest cała tablica Mendelejewa na przygotowany przez siebie sok, może się zdarzać, że przepłacisz. Ale będziesz się z pewnością lepiej czuć gdy zrobisz coś swojego, inni to zjedzą, a jeśli nawet nie będą zadowoleni, z czasem się przyzwyczają i z wiekiem docenią.

To jest całkowicie moje zdanie i osobisty sposób myślenia. Masz wybór, rób jak chcesz, ale przemyśl to zanim skrytykujesz.

 

______________________

Może spróbuj tego?

Unsplash.com / Patryk Tarachoń

Jeśli nie radzisz sobie z kompleksami lub spotyka Cię poniżanie w szkole, odezwij się do mnie oraz wypełnij ćwiczenia, które dla Ciebie przygotowałem. 

Wiele lat temu, uporałem się ze swoimi wadami i komentarzami na swój temat. Pomimo wszystko postanowiłem o tym mówić i wspierać tych, którzy są poniżani lub wciąż nie potrafią uporać się ze swoimi defektami.

Z poniższymi ćwiczeniami, być może będzie Ci dużo łatwiej uporać się z tym co nie pozwala uwierzyć w siebie. Dołożę też wszelkich starań, aby pokazać Tobie, jak dużo znaczysz i dlaczego nie powinieneś mieć kompleksów. Zrobię wszystko, aby ułatwić Ci zrozumienie co się dzieje i jakie zachowania prowokują ludzi do poniżania Ciebie.

Wypełnij ćwiczenia

______________________

 

Poznaj też kilka innych tematów, które wybrałem dla Ciebie z kilkudziesięciu tekstów.


>>> Wywoływanie odczuć i sytuacji alkoholem [ZDROWIE]


>>> Czym dla Ciebie jest skibobbing [SPORT]


>>> Jak poprawisz samopoczucie [MOTYWACJA]

Udostępnij dalej:
Autor: Patryk Tarachoń
Nazywam się Patryk Tarachoń. Piszę o relacjach międzyludzkich, motywacji i rozwoju osobistym. Treści artykułów opieram na prywatnych doświadczeniach oraz sytuacjach czerpanych z otaczającej codzienności.